Kış Raporu 2023

1. Ana Sayfa
  2. Finlandiya
  3. Kış Raporu 2023

2023 yılı kış raporunu paylaşıyorum..

Ve sıra geldi geleneksel kış raporuna! Takip edenler belki bilir, kış ve yaz mevsimlerinin sonunda, dilimin döndüğünce Finlandiya'da tecrübe ettiklerimi aktarıyorum.
Aslında bu kış geçen yıla göre daha ılık geçti diyebilirim. Geçen yıldan belki hatırlarsınız, -28° soğukları görmüştük ve çoğu zaman haftalarca sıcaklık -10 derecenin üzerine çıkmamıştı. Ama bu kış bir kaç kez sıcaklıklar 5 derecelere kadar çıktı. Haliyle eriyen kar suları yerdeki buzla buluşunca, tüm şehir buz pateni pistine dönüştü. O yüzden açıkçası bu kıştan bir şey anlamadık 😄
Peki bu kışa neler sığdırdık?
Öncelikle bu kış buz pateninde kendimi geliştirme şansı buldum. Kızımla birlikte akşamları fırsat buldukça, evimize hemen 200 metre uzaklıktaki buz pateni pistine gittik. 35 yaşından sonra buz pateni öğrenmiş olduk. Aynı şekilde kışın başında aldığım kayak takımlarımı da tecrübe etme şansım oldu. Bunun yanında kardan mobilya kültürünü başlattık. Kardan adam yapmak sıkıcı geldiği için hadi kardan koltuk, falan yapalım, insanlar kış boyu faydalansın dedik 😃 Ama anlattığım gibi hava sıcaklıkları dengesiz seyredince mobilyalar maalesef kışın sonunu göremediler. Geçen kış olduğu gibi bu kış da "kutsal toprakları" ziyaret ettik ve bu yıl noel babamızın elini öpüp, duasını aldık. Rovaniemi'ye gitmişken Arktikum Müzesine de uğrama şansımız oldu, ki Rovaniemi'ye yolu düşenlere gezmelerini şiddetle öneririm. Kışın başında hayatımda ilk kez kedi fuarına katıldım, o da oldukça sevimli bir tecrübeydi.
Bu kış ailemiz için en büyük olay, anne ve babamın bizi ziyarete gelmesiydi. Her ne kadar kuzeyi kış mevsiminde tecrübe etmiş olsalar da, hem özlem giderdik, hem de kuzey ışıklarını, kış karanlığını ve diğer bir sürü şeyi bizzat görüp yaşamış oldular. Bu yıl takip ettiğiniz üzere, hava açık oldukça, neredeyse her hafta kuzey ışıklarını gözlemleme şansımız oldu. Hatta bir keresinde akşam çöp atmaya çıktığım bir esnada kuzey ışıklarına yakalanarak, pijamalarımın üstüne geçirdiğim montla, tripodumu alıp dışarı fırlamak zorunda kalmıştım 😄
Bu kış en büyük sürprizlerden biri de Başbakan Sanna Marin'le tanışma şansımız olmasıydı, ki postlarımda ayrıntısını okuyabilirsiniz.

Kış boyunca devam eden sıkıcı Fince kursumuz, bir de uzun süren karanlıkla buluşunca bazı zamanlar gerçekten bunaltıcı geçti. Neyse ki kışın sonuna doğru Ramazan ayının gelmesiyle biraz daha hareketli zamanlar geçirme şansımız oldu. Bu yıl Paskalya ile Ramazan aynı zamana denk geldiği için kilise ile, Ramazan ve Paskalya konulu bir iftar yemeği düzenledik. Gerek Fin dostlarımızla, gerekse iftara katılan diğer milletlerden bir çok insanla güzel bir akşam geçirmiş olduk. Kışın sonuna doğru Fince kursundaki can sıkıntımın doruk noktalara ulaşmasıyla, aldığım sürpriz kararla Finlandiya'da meslek okulu okumaya karar verdim ve kursu yarıda bırakarak, resmen Finlandiya eğitim sistemine tam ortasından giriş yapmış oldum 😄 Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabını bir kaç kez okumuş biri olarak artık Fin eğitim sistemini tam kalbinde inceliyorum diyebilirim.

Genel olarak geçtiğimiz kışı da bu şekilde kapatmış olduk. Kışın tek hüsranı, bu yıl defalarca gitmeme rağmen hiç buzda balık tutamamak oldu. Gerçekten en bereketsiz balık sezonumu geçirdim diyebilirim. 🙃 Bu yıl yaz için de bambaşka planlarımız var. Gayet büyüğünden bir çadır aldık. Göllerde, nehirlerde dolaşmak için bir "sup" um var. Temmuz başında 1 haftalık tatile gidiyoruz. Olurda havalar ısınırsa, her fırsatta farklı yerlerde kamp yapmayı planlıyoruz. Yapacaklarımız ve yaptıklarımız yaz sonu raporunda.